Vladimir Ostojić: Balans nam je svima potreban
Direktor prodaje kompanije Motorola za Adrijatik regiju Vladimir Ostojić govori o najnovijoj seriji tog brenda, ali se osvrće i na problem prekomernog korišcenja smartfona i otkriva na koji način njegova firma odgovara na takav trend
Imajuci u vidu kojom brzinom se razvija industrija telekomunikacija kod nas i u svetu, nije pogrešno pretpostaviti da Vladimir Ostojić, direktor prodaje kompanije „Motorola” za Adrijatik regiju, mora biti čovek koji nikada ne spava. Tržište zahteva da stalno imate nove ideje i pritom se nadate da, dok ih ne realizujete, neće izaći neka još modernija. Pa ipak, Vladimir nastoji da racionalno rasporedi vreme namenjeno poslu, ostavljajuci nešto elana i za porodicne trenutke. Kao čovek koji se bavi mobilnim telefonima, rešio je da sopstveni aparat koristi što je kraće moguće, ali priznaje da izazovi današnjeg vremena to često otežavaju.
Na sve konkurentnijem tržištu mobilnih telefona, po cemu se Motorola izdvaja kao brend?
– Mi smo kompanija s najdužim stažom u proizvodnji mobilnih telefona. Naime, prvi telefon koji se pojavio pre više od četrdeset godina proizvela je Motorola. Stoga, istorija je na našoj strani, a od samog početka pa sve do danas, verni smo istom principu poslovanja, a to je kvalitet.
Sada objavljujete novu seriju, u pitanju je g6. Koje su njene prednosti?
– Serija g je najprodavanija u našoj kompaniji. Njena šesta generacija stupila je kod nas u prodaju 28. maja i čine je tri modela. Pored izraženog kvaliteta, moram istaći i njenu pristupačnost, pa je ipak istina da visok kvalitet možete dobiti po odgovarajucim cenama.
Tehnologija mobilnih telefona razvija se sve brže, na kakve izazove nailazite u tom dinamičnom procesu?
– Upravo serija g6 pravi je odgovor na vaše pitanje. Svake godine izbacuju se sve brži i jači telefoni, ali to uslovljava i sve veće cene. Sva tri modela iz nove serije imaju fantastične kamere, iako se to možda ne bi reklo na osnovu cene. Pored dizajna, četiri boje telefona, kamera je sigurno naš glavni adut. Tu je i brzo punjenje. Za petnaest minuta možete napuniti bateriju za osam sati rada.
Kao društveno odgovorna kompanija sproveli ste istraživanje o vremenu koje provodimo uz mobilne telefone. Do kakvih rezultata ste došli?
– Uz pomoć profesora sa Harvarda uradili smo istraživanje Phone Life Balance. Kao brend koji je započeo proizvodnju mobilnih telefona, osetili smo odgovornost da pokrenemo tu temu. Rezultati su bili ozbiljno upozoravajući. Telefoni previše učestvuju u našoj svakodnevici, sigurno ste i sami bili u društvu gde svi sede i gledaju u ekran. Treba pronaći meru. Vaši čitaoci mogu otići na naš sajt phonelifebalance.motorola.com i uraditi test po kojem mogu proceniti koliko vremena provode na svojim telefonima i verujem da ce mnogi biti zabrinuti. Postoji aplikacija koja može da meri koliko puta ste dnevno otključali svoj telefon. Ja sam sebi izbrojao preko tri stotine puta. Razmišljao sam o tome šta mogu da uradim i moguće je pronaći balans. Sada ne prelazim stotinu.
Vaš sin Ognjen ima 12 godina, da li ima mobilni telefon?
– Dobio ga je u trećem razredu, a sada je peti. Mogu vam reći da ga ne koristi preterano, budući da ima mnogo aktivnosti u školi pa ne stiže. Međutim, nema pristup društvenim mrežama, jer mislim da mu u ovom trenutku nisu previše potrebne.
Kada ste na telefonu, šta najviše radite?
– Uglavnom čitam mejlove, možda ponekad vesti i to je to.