SVETSKI BEAUTY BREND SPROVEO EKSPERIMENT PRED DAN ŽENA I OTVORENO OSUDIO „MUŠKE FORE“ NA POSLU

06/03/2019 | 13:07

Mnogi brendovi povodom 8. marta dele vaučere za kupovinu sa popustom, dok FOREO iz sedišta kompanije, šalje drugačiju, snažnu poruku podrške ženama

Osnaživanje žena u „muškom svetu“ najvažniji je korak ka potpunoj jednakosti prava između muškaraca i žena. Datum 8. mart je i danas značajan kada se osvrnemo na borbu koju žene svakodnevno vode za svoja prava, a na ovu temu treba dosledno skretati pažnju kako bismo stali na put seksizmu i ostalim nepoželjnim šablonima razmišljanja. Švedski brend FOREO, koji se proslavio inovativnim LUNA proizvodima za negu, odlučio je da na sopstvenom primeru pokaže kako odgovoran poslodavac i kompanija koja brine o svojim potrošačima treba da da svoj doprinos u osudi nepoželjnih oblika ponašanja prema ženama.

U sedištu kompanije u Stokholmu, zaposleni muškarci su se našli u jednom društvenom eksperimentu pod nazivom „Come Clean” (Pričajmo otvoreno). Cilj je bio da muškarci shvate da određeni gestovi prema ženama na radnom mestu jednostavno nisu ni duhoviti ni prihvatljivi. Naime, koleginice su objavile listu seksističkih komentara koje su dobijale tokom čitave karijere na različitim radnim mestima. Zatim su uključile svoje kolege, koji su naglas čitali neprikladne komentare.

Ovakav tip eksperimenta često sa sobom donosi i prostor za šalu, ali je u suštini pokazao ozbiljnu stranu problema – čak i u kompaniji sa više od 3.000 zaposlenih u industriji lepote, u kojoj žene čine 97 odsto ciljne publike i gotovo 70 odsto zaposlenih, realnost je takva da su pojedine kolege nehotice čak i potvrdno klimnule glavom na neke od problematičnih rečenica, ne shvativši da to ne prija njihovim koleginicama.

Inspirisan kampanjama Fearless Girl i najnovijom globalnom Nike reklamom koja slavi žene u sportu, FOREO je iskreno i jasno, na sopstvenom primeru, ohrabrio žene širom sveta da otvoreno govore i podignu svoj glas u borbi za stvaranje atmosfere u kojoj će moći ravnopravno da se ostvare kako god to one žele.

Na listi žena koje rade u kompaniji FOREO, našle su sledeće situacije i rečenice:

Koleginica (36 godina) na sastanku spominje da ima bolove u stomaku, a njen kolega odgovara: Pa ne može biti da su „oni dani”, vi žene posle 35. godine ne dobijate više menstruaciju, je l’ tako?
Bivši šef: Svaka čast, odlično si ispregovarala ovaj popust. Kako i ne bi, kad izgledaš kao avion!
Komentar kolege koleginici koja nosi suknju dužine ispod kolena: Baš ti je ružna suknja, jedva čekam leto.
Koleginica se vraća sa odmora tokom novogodišnjih praznika sa nekoliko kilograma viška, a kolega joj kaže: Čestitam na prinovi!
Koleginica ruča salatu, a kolega joj govori: Nije bitno što jedeš to, kritična ti je veličina porcije.
Nećeš valjda da plačeš? Stvarno mi je neprijatno kad to radiš, kaže kolega na sastanku koleginici kojoj suze oči zbog alergije.
Šef zamera koleginici koja ima dete što izlazi ranije sa posla određenog dana, uz komentar: Ali evo, recimo Karen, njen pas ne izaziva toliku pometnju.
Na sastanku kome prisustvuju većim delom muškarci, javlja se koleginica da iznese svoje mišljenje i dobija komentar pred svoje izlaganje: Nemoj sada biti emotivna.
Bravo, ti pametna devojko!
Što si ljuta, jesi li u PMS-u?
Nisi ti za taj posao, baš je iz oblasti tehnologije.
Ne moraš da ideš u teretanu jer si baš zgodna!
Smej se malo više.
Što si toliko bossy?
Vi devojke iz prodaje… vi PR devojke… ona je žena CEO.

Eksperiment je na kraju objasnio direktor marketinga kompanije FOREO, Stiv Tomson.

– Mnogi brendovi koriste priliku da 8. marta nagrade žene vaučerima sa popustom za kupovinu beauty proizvoda i na taj način šalju određenu poruku. Mi smo želeli da pokažemo našim brojnim koleginicama, ali i potrošačima, da je otvoren razgovor o savremenom odnosu između muškaraca i žena jedan od puteva ka promeni. Nismo sproveli ovu akciju da bismo upirali prstom u naše kolege, već je to naš način da postavimo temelje ozbiljnoj diskusiji, da ohrabrimo žene širom sveta da dele svoje priče i pokrenu promenu – rekao je Tomson.

– Želeli smo da pokažemo da, i pored toga što se nekada smejemo glupim muškim forama, one su i dalje problem sa kojima se žene susreću svakog dana na radnom mestu, ali i van njega. Samim tim što smo muškarcima dali prostora u ovom eksperimentu znači da krećemo od sebe i da najpre naše kolege treba da pokažu da će nadalje dobro razmisliti pre nego što nešto kažu. Ovako FOREO obeležava Svetski dan žena i doprinosi podizanju svesti o važnim pitanjima koja još stoje na putu ka potpunoj ravnopravnosti – zaključio je Tomson.

U prilog svemu ovome govori i članak nedavno objavljen u britanskom listu Gardijan, sa zaključkom da Evropljani i Amerikanci u velikoj meri potcenjuju mnoge oblike seksualnog uznemiravanja sa kojima se žene susreću na radnom mestu.

story.rspromo

Još iz rubrike