VODA JE IZVOR SVEŽINE

05/03/2019 | 10:59

Foto Shutterstock

Pripreme tela za leto počinju zimi. Količina hrane se polako smanjuje, masne namirnice se izbacuju, a treninzi se intenziviraju. Uz ove aktivnosti, uvek dolazi još jedna koju neretko zanemarujemo jer deluje minorno, a pravi veliku razliku. Reč je o ispijanju vode.

Voda nas hidrira i važna je za sve metaboličke procese u organizmu. Poboljšava rad bubrega i organa za varenje, eliminiše štetne materije i bakterije, a zahvaljujući njoj se održava optimalna telesna temperatura. Osim ovih, voda pruža mnoge dodatne prednosti, poput jačih zuba, kose i noktiju, kao i lepe, hidrirane kože. Treba li da spominjemo da ne sadrži nijednu kaloriju?

Lekar i višedecenijski fiziolog vrhunskih sportista, prof. dr Sergej Ostojić, daje proverene savete kako i koliko treba da pijemo vodu u periodu kada smo fizički aktivni.

Foto Shutterstock

– Usled povećanog stepena znojenja tokom sporta ili fizičke aktivnosti, posebno u toplom ambijentu, preporučuje se povećan unos tečnosti u skladu sa gubitkom. Najbolje je da se nadoknadi onoliko tečnosti koliko gubimo tokom epizode naprezanja, što lako možemo utvrditi iz razlike telesne težine pre i posle vežbanja. Najnovije preporuke američkog Koledža za sportsku medicinu sugerišu unos obične vode za sportske aktivnosti koje traju kraće od 45-60 minuta, a tečnost valja unositi neposredno pre, tokom i nakon aktivnosti na svakih 10 do 15 minuta. Idealno je da temperatura bude oko 10 do 12 stepeni Celzijusovih – rekao je prof. dr Ostojić.

Niskomineralni sastav još jedna je odlika kvalitetne vode. Takođe, trebalo bi da sadrži što manje natrijuma u sebi. Ukoliko voda ima ovakve karakteristike, napunite čašu i obradujte svoje telo, bilo da ste žedni ili ne. Lakše ćete podneti trening, rezultati će biti vidljiviji, a zahvaljujući njoj ćete i posle treninga biti odmorni i puni energije za ostatak dana ili noći. Raspoloženje će se popraviti i sijaćete nekim potpuno novim sjajem.


story.rsshutterstock

Još iz rubrike