Savršeni trikovi za sasvim glatku kožu bez celulita mnogo su prostiji nego što ste mislili

09/12/2019 | 11:29

Što smo stariji, više nam se sala nakuplja na telu, posebno u predelu stomaka i bokova. Na ovo stanje možemo da utičemo pre svega promenama navika u ishrani, pa vas savetujemo kako da bez gladovanja i na zdrav način smršate, bez famoznog jo-jo efekta

Poznata je činjenica da se salo na stomaku ne skida popularnim trbušnjacima, već promenom ishrane. Mnogi koji umereno vežbaju primetili su da ne postižu zadovoljavajuće efekte ni posle nekoliko meseci redovnog treninga. Zato se moramo bazirati, pre svega, na savete u ishrani. Za neke od njih sigurno znate, ali verovatno će biti i nepoznatih stvari.

Hormoni i stres

Neke hormonalne promene, posebno kod žena, pogoduju gomilanju masnoća na kritičnim mestima. Kada primetimo da nam se telo preoblikovalo, znači da su nas stigle posledice promena u metabolizmu, posebno uoči menopauze, koja kod nekih žena stiže ranije. Smanjena proizvodnja hormona estrogena navodi organizam da preusmerava masnoće prema predelu stomaka. Potom, povišen nivo grelina, hormona koji podstiče apetit, kao i snižen nivo leptina, hormona sitosti, uzrokuju povećanu glad. Ako je žena izložena povećanom stresu ili je naprosto osetljivija na stresne situacije, nadbubrežne žlezde luče veće količine stresnog hormona kortizola. Kortizol stvara osećaj napetosti i uzrujanosti, ali i podstiče gubitak mišićne mase i taloženje masnoća oko struka. Zato je naš savet: pokušajte što više da se izolujete u stresnim situacijama i probajte da ironično posmatrate stvari oko vas na koje ne možete da utičete.

Počnite dan limunom i zdravim obrokom

Topla voda s limunom jedan je od najpopularnijih napitaka za olakšavanje mršavljenja. Ljudi je najčešće ispijaju pre doručka, na početku dana, jer ima niz koristi za zdravlje. Zdrav i kvalitetan doručak na samom početku dana aktivira metabolizam i pomaže vašem organizmu da i ostatak dana aktivno sagoreva masti. Kao što već sigurno znate, potrebno je jesti tri glavna obroka dnevno i dve manje užine koje se, po mogućstvu, sastoje od svežeg sezonskog voća i povrća. Ako vam se baš prijede slatko, uzmite kašiku meda ili dve kockice kvalitetne crne čokolade. Nemojte dozvoliti da budete gladni. Svakih sedam dana pokušajte da smanjite obrok za četvrtinu, u isto vreme će se i vaš želudac smanjivati.

Jedite vlakna

Vlakna treba da budu često na vašem jelovniku, i to u većim količinama. U jednom ispitivanju sprovedenom 2011. godine, osobe koje su povećale unos rastvorljivih vlakana za samo 10 grama po danu (ekvivalent su dve male jabuke ili pola šoljice pasulja ili jedna šoljica graška) smanjile su visceralnu masnoću 3,7 odsto. Doduše, trebalo je dosta vremena za taj rezultat.

Proteini protiv insulina

Sigurno znate da su proteini ključni za postizanje vitkosti a da unos previše ugljenih hidrata povećava obim struka. Kako smo stariji, naš organizam počinje da proizvodi sve više insulina, a naši mišići i masne ćelije to ne mogu da prate. Insulin podstiče stvaranje masnoća, prvenstveno na stomaku. Ishrana bogata proteinima može da zaštiti od rezistencije na insulin.

Da li ste znali šta je KLJUČ zdravlja i lepote?

Hrana koja pomaže u sagorevanju masti

Jedite namirnice koje će ubrzati vaš metabolizam: zeleno povrće, orašaste plodove, bobičasto voće… Činjenica je da će nam zasićene masnoće nagomilati više visceralne masnoće nego one višestruko nezasićene. U nedavnom istraživanju sprovedenom u Švedskoj ispitanici su tokom sedam nedelja unosili 750 kalorija više nego inače, jedna grupa palminim uljem (zasićeno), druga suncokretovim (višestruko nezasićeno). Pokazalo se da je prva grupa dobila više visceralne masnoće, dok je druga dobila više mišićne mase, a manje telesnih masti. Višestruko nezasićenim masnoćama obiluju riba, orašasto voće, razne semenke.

Zeleni čaj

Svaki dan pijte zeleni čaj, poznat po tome što pomaže pri mršavljenju i održavanju zdrave telesne težine. To je zbog antioksidansa katehina, koji pomaže u razbijanju viška masnoća. Kombinacija kofeina i katehina idealna je za ubrzanje metabolizma jer povećava količinu energije koju telo koristi.

Pijte mnogo tečnosti

Ovo pravilo svi znamo napamet, ali bolja probava rezultat je pravilno hidriranog tela i zato to moramo da ponovimo još jednom.

Uredan i dovoljno dug san

Visceralna masnoća manje se nakuplja kod ljudi koji spavaju barem šest do sedam sati svaku noć. Pet sati sna, pa i manje, pogoduje nakupljanju visceralne masnoće, kažu naučnici, dok je osam sati sna idealna mera sna. Takođe, ljudi koji idu na spavanje u isto vreme i kojima sat ujutru zvoni u isto vreme imaju niže procente telesnih masti. Neuredne navike pri spavanju uzrokuju poremećaj u radu unutrašnjeg sata, koji će zato podstaći vaš organizam da jače luči hormone koji utiču na taloženje masnoća, poput kortizola.

Story.rsGuliver Getty Images

Još iz rubrike