Lifestyle

"STUDIJO" – TAPETE: Trud i rad ovenčan nagradom

„Studijo“ tapete, koje kad jednom vidite više ne vezujete za pojam tapete, već ih doživljavate kao umetnost na zidovima, već dve godine su prisutne na srpskom tržištu tržištu

"STUDIJO" – TAPETE: Trud i rad ovenčan nagradom

Nikola Janković

Krajem prošlog septembra smo s Josipom Maras, koja stoji iza svakog segmenta ovog brenda, pričali o koracima koji su je doveli do značajnih priznanja u svetu dizajna i prve fabrike tapeta u regionu.

Prošle nedelje se ukazala prilika da se s njom i sretnemo, na branču koji su za poznate beogradske arhitekte i dizajnere enterijera organizovali Stefan Vasiljević i Igor Živković, osnivači concept store-a „Dalmata“. Razgovor s Josipom počeli smo upravo novostima, zbog kojih ima mnogo razloga da bude ponosna.

- Od našeg prethodnog razgovora, dogodilo se puno toga - postale su vidljive stvari na kojima već par godina intenzivno radimo. Sve to je nagrada za mnogo neprospavanih noći, a stigle su i nove međunarodne nagrade -  Asrchiproduct Design Awards u Milanu i nagradu za najbolju tapetu German Design Award u Frankfurtu. Obe je dobila tapeta „Žitna polja“.

Da li ste posebno ponosni na neke tapete ili su vam „sve kao deca“?

- Sve su kao deca (smeh) Svaku jako volim, jer ili sam je crtala s posebnim emocijama ili mi je donela nekog klijenta, neko poznanstvo... Svaka ima svoju priču. Jednako cenim ljude koji mi dođu zbog dva kvadrata ili neuporedivo većih projekata, jer mi je važan osećaj da je sve njih dovela ista želja – da investiraju u nešto što sam ja nacrtala. 

 Da li ste pre pet godina, kada je nastajala vaša firma, maštali upravo o ovome što vam se dešava ili je to bilo preambiciozno?

- O ovome sam maštala i pre trideset godina (smeh) Još kao devojčica sam sanjala da ću se baviti slikarstvom, da će mi biti lepo, da ću imati fino uređen ofis, porodicu... Svakog dana, svakog sekunda živim taj svoj dečiji san. 

Jednom prilikom ste rekli: „Kada dolaziš iz male regije, nedovoljno poznate u svetu dizajna, a stave te rame uz rame sa firmama kao što su „Minotti“, Natuzzi“, „Gessi“, „Ditre“, „Saba“... to je, sportskim žargonom rečeno, kao da osvojiš Ligu šampiona. Usudila bih se da kažem da Studijo danas nameće svetske trendove.“ Kakve trendove namećete?

- Kad sam pokretala ovu priču, bila sam lišena poznavanja tržišta. Nikad nisam razmišljala o onome što već postoji, već sam imala jednu, jedinu želju, a to je da pokažem stil umetnosti koji volim da stvaram. Takav pristup je mene najviše veselio, a publika se u njemu brzo prepoznala. Nas ljudi vrlo lako prihvataju kao deo svog života, što mi je velika čast.

Nikola Janković

 

 

Da li kreativni deo posla, u vašem srcu, ima prednost nad menadžerskim?

- Zaista uživam u mirnim noćima, kada sam posvećena slikarstvu. Prija mi i kad pređem fazu umora, pa se u najvećoj tišini događa čarolija. No, jednako se radujem druženju s arhitektima, dizajnerima, investitorima... Mislim da jedno bez drugog ne bi išlo.

Dok su vam deca bila jako mala, govorili ste kako sanjate da uveče držite daljinski od televizora umesto kompjuterskog miša. Kako je danas?

-  I sada, tokom dana, pomislim da ću posle posla ići u park s decom. Međutim, i kad se ukaže takva prilika, suprug i ja odaberemo neki drugi vid zabave. Sigurno je da su naši životi sada mnogo bolje posloženi, jer smo neuporedivo jača firma, ali smo istovremeno i firma koja konstantno nešto isprobava, ulaže, raste...

Treba li vas, uopšte, pitati da li je prednost što posao vodite zajedno sa suprugom?

-  „Studijo“ kao brend ne bi imao ovakav rast da mi se on nije pridružio. Poseduje vrhunsko znanje i iskustvo u vođenju poslovanja, jer je prethodno radio za velike korporacije, realizovao projekte na svetskom nivou. Kad je on počeo da radi sa mnom više nisam imala ni malo straha, jer sam znala da ćemo biti konkurentni gde god da dođemo.

DALMATA

“Dalmata” klijentima pruža podršku u svim fazama procesa planiranja prostora – od ideje, razvoja do realizacije. Bez preterivanja se može reći da dominiraju u industriji dizajna enterijera i luksuznog nameštaja, a deo njihovih kreativnih priča su i “Studijo” tapete. 

Nikola Janković

 

 

“Dalmata” je nastala povezivanjem dve uspešne porodične firme – jedna se bavila nameštajem, a druga obradom veoma kvalitetnog kamena. Osnivači “Dalmate” su Stefan Vasiljević i Igor Živković.

– Naša misija je da klijentima pružimo alate koji će omogućiti realizaciju njihove vizije prostora iz snova. Kao mladi concept store pažljivo biramo brendove i partnere sa kojima želimo da gradimo velike priče. Oni za nas nisu samo poslovni saradnici, jer kroz godine rada postaju članovi naše porodice – kaže Igor.

Kada su otvarali prostor u kome su nas ugostili, Stefan je rekao: “Svaka prostorija je prazno platno, koje čeka da se na njemu stvori priča”. Upravo je stvaranje te priče ono što “Dalmata” radi, a o početku saradnje sa Josipom Igor kaže:

Nikola Janković

 

 

Slučajno smo upoznali Josipu. “Dalmata” je prepoznala “Studijo”, kao što je “Studijo” prepoznao “Dalmatu” i saradnja je počela. Smatram da se posao radi sa ljudima, a ne sa firmama. 

Sve kolekcije Studijo tapeta možete pogledati na web stranici: www.studijo.co, dok Dalmata usluge i ponudu nameštaja možete istražiti na dalmata.rs.

Komentari (0)

Loading