TOP 4 načina da balansirate ishranu: Evo kako da JEDETE SVE tokom praznika A DA SE NE UGOJITE NI GRAM!

16/12/2018 | 15:14

Praznična jela, baš kao i sami praznici, treba da budu zabavna i opuštena, jer vreme je uživanja sa prijateljima i porodicom. Ali šta se dešava kada brinete kako da izbalansirate svoju uobičajenu ishranu i omiljena praznična jela? U nekom savršenom svetu, unos hrane nikad ne bi bio povezan a krivicom a praznici bi se doživljavali samo kao period godine u kom se uživa. Međutim, mi živimo u svetu strogih ideala i kulturoloških očekivanja u pogledu tela, kao i tone poruka o tome kako smršati ili održati željenu telesnu težinu.

Svake godine za praznike ljudi se bore sa zabrinutošću i krivicom zbog hrane.

Budimo iskreni: praznici su simbol hrane i pića isto koliko su simbol darivanja i novogodišnjih jelki. Veći unosa hrane i pića je u redu. Ali nije dobro da se osećamo zabrinuto ili loše zbog toga. Nije produktivno i vi to ne zaslužujete. Treba vam plan. Ne plan ishrane, već plan mentalnog zdravlja u kom hrana ima važnu ulogu.

U nastavku dajemo pet saveta koje možete primeniti za praznike, ali i život tokom cele godine – uz minimalnu zabrinutost oko hrane. Ako ne možete da prevaziđete zabrinutost ili se ona neprestano vraća i ometa vam normalan život, konsultujte se sa dijetetičarem ili profesionalcem za mentalno zdravlje jer oni znaju kako da pomognu osobama sa poremećajem u ishrani.

1. Pokušajte da se oslobodite pravila o ishrani

Suština ovakvog načina razmišljanja je da ste ili na dijeti ili niste, da ste „dobri” ili „loši”, a jednom kad „pokleknete”, svi vaši napori da upražnjavate umerenost i uživanje su propali. Možete i da kaznite sami sebe tako što ćete ili još više ograničiti unos kalorija ili jesti i piti više nego prekomerno. Nemojte to da radite.

Oslobodite se razmišljanja – sve ili ništa – tako što ćete prihvatiti da ćete tokom praznika jesti hranu u kojoj uživate – hranu koju verovatno nemate prilike da jedete tokom godine – i da ćete se nakon praznika vratiti svom svakodnevnom načinu ishrane. Nismo stvoreni da jedemo na isti način iz dana u dan; namirnice koje unosimo i njihova količina se menjaju sa godišnjim dobima, potrebama našeg tela, željama, emocijama i nivoom stresa, kao i praznicima.

Osobe koje imaju stav sve ili ništa ulaze u praznike sa strogim planovima da ne popuste pred iskušenjem (strana jednačine koja se zove „ništa”), a kada ta strogost i izbegavanje onoga što stvarno žele da jedu neizbežno propadnu, idu na „sve” (na kraju krajeva, uskraćivanje vas samo dovodi do toga da se prejedate) i jedu i piju mnogo više nego što im to prija, a tako se pojačava osećanje krivice zbog hrane i mnogo im je teže da se vrate svakodnevnom životu i ishrani. Niko ne zaslužuje da bude izložen lišavanju i krivici. Ako možete da se oslobodite stava sve ili ništa, možete da izbegnete svu tu muku.

Na narednim stranama pogledajte još saveta…

Stranice 1 2 3 4
story.rsselfGuliver Getty Images, Thinkstock

Još iz rubrike