Put ka sreći – vežbe za blagostanje

28/12/2019 | 17:00

Razvijanje osećaja zadovoljstva životom je aktivni proces koji uključuje vaš um i srce. Nudimo vam savete kako da jednostavnim mentalnim vežbama i promenom stava drastično poboljšate kvalitet života

Ako često i preispitujete svoje odluke, sumnjate u svoje sposobnosti i neretko loše mislite o sebi, vreme je da to promenite iz korena. Ako ste poput velikog broja ljudi, nemala je šansa da ste previše kritični prema sebi. Ako preuveličavate svoje greške time ćete se osećati još gore. Istraživanja pokazuju da osobe koje mogu da razumeju sebe i iz svojih grešaka izvuku pouku boljeg imaju bolju sliku o sebi, bolje samopoštovanje i veću motivaciju. Razmišljanje o strategijama koje bi mogle da vam pomognu u savladavanju prepreka je korisno i dobro, ali zamišljanje sebe u najgorim scenarijima i bolnim situacijama nije nimalo produktivno i neretko vodi u anksioznost. Ako uhvatite sebe kako o nečem negativnom dosta dugo razmišljate i predviđate loš ishod, zaustavite se i zapitajte se da li time rešavate problem ili samo preterano razmišljate o njemu. Nemojte sve shvatati preozbiljno, bolje da zadržite u sebi ironičan odnos prema lošim stvarima koje vam se dese ili mogu da se dogode. Istraživanja kažu da se čak 90 posto naših briga ionako nikada ne ostvari.

Sreća je u nevelikim očekivanjima

Srećni ljudi nemaju velika očekivanja, već žele ono što mogu da dobiju, pokazuju brojna istraživanja. Oni se trude da ostvare realne ciljeve i zadovoljni su s onim što dobiju. Nesrećni ljudi skoro nikad ne mogu da dobiju ono što žele. Negativan stav zamenite s pozitivnim i čaša će odmah biti dopola puna. Prirodni obrambeni mehanizam uma protiv depresije predstavlja upravo optimizam.

Razmišljajte o problemima kao o izazovima

Svaki problem i nevolja na vašem shvatite kao izazov, kao priliku da uradite nešto bolje. Sreća se ionako ne postiže isključivo uspehom. Ne trošite vreme na nevažne životne situacije i nevažne ljude. Zastanite i razmislite da li će ono što vas muči biti važno za godinu ili pet. Pa ćete videti vredi li se nervirati zbog toga. Prestanite da dozvoljavate nebitnim situacijama da vas opterećuju. Budite opušteniji i posvetite se onome što je zaista bitno i važno. Kada prihvatite činjenicu da život vrlo često, nije fer, mirnije ćete se odnositi prema problemima. Prihvatite ono što ne možete da promenite i fokusirajte se samo na ono na šta možete da utičete pa to promenite na bolje.

Fokusirajte se na sebe, ne na druge

Srećnim ljudima nije mnogo važno šta o njima misle drugi. Oni slede snove i srce i ne dopuštaju da ih drugi obeshrabre jer im je jasno da je nemoguće da ih svi vole i da svima udovolje. Saslušajte šta drugi imaju da vam kažu, ali nemojte da tražite odobravanje. Takođe, bitno je da se ne upoređujete i s drugima. Ako mislite kako ste mnogo bolji od nekoga, u vama će se pojaviti nezdrav osećaj superiornosti, s druge strane – ako smatrate da je neko bolji od vas, osećaćete se loše. Sreća se postiže fokusiranjem na sopstveni napredak.

Vežbajte zahvalnost

Izreka kaže “Najsrećniji ljudi nemaju najbolje od svega, oni samo naprave najbolje od onoga što imaju”. Osećanja zadovoljstva u vama biće mnogo veći ako ste svesni onoga što imate i ako ste zahvaltni životu na tome, umesto da žudite za onim što nemate. Dobar trik je da zapisujete razloge zbog čega ste srećni, tako ćete se lakše fokusirati na to. Na taj način ćete istrenirati mozak da primećujete i fokusirate se na sve ono dobro što imate i što vam se događa. To je jednostavan a veoma delotvoran način da poboljšate osećaj sreće, zadovoljstva životom, kao i da poboljšate opšte blagostanje.

story.rsguliver/gettyimages

Još iz rubrike