Odlični saveti onih koji su uspeli da skinu višak kilograma

16/08/2017 | 13:09

Iako su neki već bili na moru i poradili na preplanulom tenu, još uvek nije kasno za gubitak kilograma.

Ako morate da izgubite veći broj kilograma, to znači više uloženog truda i suočavanje s brojnim izazovima. Stručnjaci za mršavljenje, kao i oni koji su u tome uspeli, odlučili su da podele nekoliko saveta za uspešan gubitak kilograma.

Obilan doručak

Ljudi koji obilno doručkuju, a noću manje jedu, gube veći broj kilograma. Neka istraživanja upućuju na to da visokoproteinski obrok, pogotovo ako je u krutom i toplom obliku, pomaže dužem osećaju sitosti. Ujutro je najbolje pojesti obrok koji sadrži od 350 do 400 kalorija sa barem 25 grama proteina.

Vodite foto dnevnik

Najbolje ćemo zapamtiti šta smo jeli ako to fotografišemo. Pre svakog jela, pogledajte u galeriju slika šta ste prethodno jeli, a potom dokumentujte novi obrok. To će vas podsetiti na ono šta ste sve pojeli u toku dana i pomoći će vam da smanjite veličinu sledućeg obroka ili da odaberete nešto drugo.

Upotrebite aplikaciju

Danas postoje razne aplikacije uz koje ćete lakše da pratite i planirate buduće obroke. Uz pomoć aplikacija možete da pratite i potrošnju kalorija prilikom kretanja i proveravati  da li ste na dobrom putu.

Isprobajte plan zamene obroka

Prema licenciranom stručnjaku za gojaznost iz San Dijega, ako jedete jedan redovan obrok dnevno, a ostale zamenite supom, smutijem  i proteinskim šejkom, rezultati neće izostajati.

Pravilno rasporedite namirnice unutar vidnog polja

Daleko od očiju, daleko od srca. Ili u ovom slučaju, želuca. Stručnjaci smatraju da bi prvo trebalo iz svog doma da izbacite sve štetne i kalorične namirnice kojima ne možete da odolite. Na vidljivo mesto stavite sveže voće, povrće, žitarice i ostale zdrave namirnice.

Kupujte pametno

Nikada ne odlazite u kupovinu namirnica ako ste gladni. Tada ćete sigurno kupiti nešto što ne bi trebalo da jedete. Takođe je pre odlaska u kupovinu poželjno je da napravite spisak i pridržavate ga se.

Osigurajte podršku porodice i prijatelja

Ako u nekom slučaju, podrška porodice ili prijatelja izostane, uvek možete da se učlanite na neki forum gde vam ljudi u sličnoj situaciji mogu dati podršku. To može biti veliki podsticaj za nastavak sprovođenja pravilne ishrane.

Vežbajte

Da biste postigli apsolutni sklad, morate da povežete um i telo. Upišite neki trening, teretanu ili jednostavno šetajte.

Izgradite mišiće

Iako su mišići teži od sala, pomažu u sagorevanju masnoće. U dogovoru s trenerom, napravite program vežbi koje ćete izvoditi u kombinaciji s kardio treninzima.

Plivajte

S obzirom na letnje mesece, pokušajte da iskoristite plivanje koliko god možete. Plivanje troši dosta kalorija i ne opterećuje zglobove.

Prisetite se kako ste izgledali

Bez obzira na to što pokazuje vaga, zapamtite da se telo menja. Kako biste se osvestili, pogledajte stare slike, a zatim se pogledajte u ogledalo. Isprobajte staru odeću, izmerite krvni pritisak koji je sigurno bolji, izmerite nivo šećera ili obratite pažnju na bolju kondiciju.

story.rsradiosarajevo.baguliver/thinkstock

Još iz rubrike