Nutricionista Dženifer Lopez otkriva zlatna pravila za mršavljenje

28/04/2018 | 18:02

Sve što treba je usvojiti nekoliko trikova od kojih je većina u suprotnosti s onim tradicionalnim savetom za mršanje koji glasi: “Jedi manje, vežbaj više”, poručuje nutricionistkinja slavnih.

U svojoj novoj knjizi Metabolism revolution Hejli Pomroj otkriva metode za poboljšavanje metabolizma, ali i kaže kako manjak kilograma nije jedina dobrobit koju ćete opaziti na svome telu.

– Kada jedete puno, ali prave stvari u pravo vreme, zapravo podižete vaš metabolizam na viši nivo, jačate ga, jačate telo, poboljašvate tonus kože i dobivate više energije. Kada se izgladnjujete različitim dijetama i jedete hranu koju ne volite, uništavate metabolizam, gubite energiju, izedate sopstvene mišiće, osećate neutoljivu glad, mučite sebe – kaže nutricionistkinja Dženifer Lopez i Riz Viterspun.

Jedite pravu hranu

Što to zapravo znači?

– Hrana je nešto što je nekada bilo živo i što nam je došlo s neba, zemlje ili iz mora – kaže Pomroj. Temeljne namirnice su voće, povrće, žitarice, meso, jaja i riba.

Prava hrana ne sadrži konzervanse, bojila pojačivače ukusa i dodatne šećere koji štete metabolizmu. Najjednostavniji način da budete sigurni u to što jedete je da izbegavate procesuiranu hranu, a to ćete učiniti tako da kupujete od proverenih malih proizvođača, sami sadite ili, ako kupujete u prodavnicama, da čitate etikete.

Објава коју дели Jennifer Lopez (@jlo) дана

Nemojte biti opsednuti kalorijama

Svako ko je ikada bio na dijeti upao je u zamku brojanja kalorija, preskakao namerno ručak i za večeru jeo belo pileće meso i sveži sir – naravno malu porciju. Pomroj kaže kako je to totalno pogrešna strategija.

– Jesti manje pogoršava situaciju. Kada je vaš metabolizam prespor, a vi preskačete obroke i izgladnjujete se, telo će čak i u salati pronaći masti koje će skladištiti pa zapravo ništa nećete otopiti – kaže Pomroj.

Zapravo, istraživanja pokazuju da je kvalitet namirnice mnogo važnija od toga koliko ona sadrži kalorija. Posebno kada smo u režimu mršavljenja. To znači da imate apsolutno dopuštenje pojesti drugu pa i treću procenu testeninu, ako je ona napravljena od celih žitarica.

Jedite unutar 30 minuta od buđenja

Ako ne jedete nedugo nakon buđenja, silite telo da se pokrene bez goriva. To je za telo vrlo stresna situacija i opterećuje metabolizam.

– Telo odgovara na način da proizvodi kortizol – hormon stresa koji poručuje organima da što pre krene skladištiti masti jer ko zna kada će ponovno dobiti hranu – kaže nutricionistkinja. Kako biste ovo izbegli, doručkujte – barem nešo malo.

Pomroj preporučuje u danu pet obroka – tri prava i dva međuobroka. To znači jesti svaka tri sata. Studije su pokazale da ovakav režim ishrane ubrzava metabolizam i pomaže telu da učinkovitije troši hranu koju jede.

Објава коју дели Jennifer Lopez (@jlo) дана

story.rsradiosarajevo.baguliver/gettyimages

Još iz rubrike