ANA DORNIK: NAJSNAŽNIJA PORUKA KOJU UDRUŽENJE I AVON ZAJEDNO ŠALJU ŽENAMA JE DA „NISU SAME“
Intervju sa Anom Dornik
Udruženje „Žena uz ženu” i kompanija Avon vas kroz kampanju „Normalno za mene“ pozivaju na besplatne preventivne ultrazvučne preglede dojki za žene širom Srbije.
Kada poznajemo svoje dojke, kada im znamo oblik, čvrstinu, kakve su na dodir, tada smo prve koje mogu da prepoznaju promenu ukoliko se ona pojavi. Zato je Avon ove godine pokrenuo kampanju pod nazivom #normalozamene kako bi ohrabrio sve žene da samopreglednom upoznaju svoje grudi. Za svaku ženu treba da bude sasvim normalno da obavlja redovne samopreglede dojki, kao i da redovno odlazi na lekarske preglede. Hajde da zajedno podsetimo sve dame koliko je važno pričati o samopregledima, jer život može biti spašen ako se promene na grudima otkriju na vreme.
U susret oktobru, međunarodnom mesecu borbe protiv raka dojke, kompanija Avon donirala je novčana sredstva Udruženju „Žena uz ženu“ sa ciljem da se obezbede besplatni pregledi dojki za žene do 45. godine. Pokretna ordinacija sa ultrazvučnim aparatom i pratećom opremom deo je karavana „Budi hrabra – pregledaj se“ koji će biti dostupan ženama u Novom Sadu, Sremskoj Mitrovici, Šapcu, Obrenovcu, Ubu, Ljigu, Mladenovcu, Kragujevcu, Čačku, Užicu, Kraljevu, Kruševcu i Jagodini. Karavan, koji traje ceo oktobar mesec, deo je Avon kampanje #normalnozamene. O tome koliko su značajni redovni pregledi dojki razgovaramo sa Anom Dornik, predstavnicom Udruženja „Žena uz ženu“.
Oktobar je mesec koji je u svetu posvećen borbi protiv raka dojke – šta za Vas predstavlja ovaj mesec i zašto je značajan?
Za mene, ovaj mesec je znak da se o borbi protiv raka dojke ne priča dovoljno. Žene koje prolaze najneizvesniju bitku sa životom zaslužuju da se o njima priča svakodnevno ili barem svakog meseca, a ne samo tokom oktobra. Dnevno oboli svaka šesta žena, zato je jako važno da se o njima ne priča samo tokom oktobra. Sa druge strane, svakako da me ovaj mesec podseti na ljude kojima su te hrabre žene važne, na to da nas i dalje empatija povezuje i da ipak umemo dušom da pričamo.
Besplatni pregledi dojki biće dostupni širom Srbije zahvaljujući karavanu „Budi hrabra – pregledaj se“. Kakav je koncept i šta sve očekuje žene koje dođu da se preventivno pregledaju?
Karavan “Budi hrabra – pregledaj se” je već postao naš tradicionalni projekat kojim redovno podstičemo žene da preduzimaju preventivne korake i da ističemo važnost redovnog informisanja o ovoj opakoj bolesti.
Karavan će ovog puta proći kroz 13 gradova, Vojvodinom i centralnom Srbijom. U svakom gradu ćemo se zadržati po dva dana i besplatni pregledi dojki će se obavljati u vremenskom periodu od 12 do 18 časova. Prijave će biti moguće na licu mesta od 11.30 do 12.00 časova, a prednost će imati dame koje nikada nisu bile ili nisu bile duže od dve godine na ultrazvučnom pregledu dojki.
Kompanija Avon je među kompanijama koje su podržale karavan „Budi hrabra – pregledaj se“ u okviru svoje Akcije za borbu protiv raka dojke i kampanje #normalno za mene. Koliko je značajna podrška kompanije Avon za ovu vrstu akcija?
Moram reći da bez podrške kompanije Avon svaki rad bi bio uzaludan, jer živimo u svetu u kome ideja nastaje usled dobre motivacije i volje, a bez podrške kompanije Avon u vidu donacije za realizaciju našeg karavana „Budi hrabra – pregledaj se“, ideja ne bi mogla da se sprovede. Žene iz udruženja, baš kao i ja, zahvalne smo na svoj pruženoj podršci, jer najsnažnija poruka koju možemo zajednički poslati ženama koje prolaze kroz borbu sa karcinomom jeste da „nisu same”!
Udruženje „Žena uz ženu” posluje tek godinu i po dana i ne mogu da ne budem više ponosna na sve projekte koje smo ostvarile moja saradnica i ja, upravo zahvaljujući našim idejama i volji, a tako i Avon podršci da se iste realizuju.
Kako su usmerene aktivnosti udruženja „Žena uz ženu“ i kakvi su planovi u narednom periodu?
Imamo puno planova, neumorno radimo na novim idejama, ali za sada nam je fokus na ovom velikom projektu koji traje čak mesec dana i obuhvata veliki deo Srbije i još jednom novembarskom kojim zatvaramo godinu. Puno nas velikih koraka očekuje u narednoj godini, a u svakom ostvarenju cilja nas vodi ljubav prema ženi. Zasigurno ćemo se baviti prevencijom, edukacijom i podrškom, jer na kraju, to je i cilj našeg udruženja.
I za kraj, da li imate neki savet za naše čitateljke o prevenciji i reči podrške za žene koje se trenutno suočavaju sa rakom dojki?
Preko sadašnjosti se ne može stvarati budućnost, ma kolike velike sanjarice bile. Ukoliko smo DANAS svesne da je prevencija ključan korak ka boljem SUTRA, onda smo na pravom putu sjajne budućnosti. Da bismo bilo šta planirale, složićemo se da moramo prvo biti zdrave. Damama koje prolaze kroz borbu sa karcinom dojke želim da poručim upravo da zaista nisu same u toj velikoj borbi.
O Avon Akciji za borbu protiv raka dojke
Akcija za borbu protiv raka dojke u Srbiji je pokrenuta 2004. godine, a do danas je u njenim okvirima prikupljeno i donirano oko 700.000 dolara za obezbeđivanje opreme koja je neophodna za ranu dijagnostiku, podizanje svesti o važnosti redovnih pregleda i podršku edukativnim programima koji pružaju sve značajne informacije ženama u borbi protiv raka dojke.
Među proizvodima za lepotu i negu, u ponudi kompanije Avon postoje i posebni proizvodi sa ružičastom vrpcom. Celokupan bruto profit od prodaje ovih posebnih proizvoda izdvaja se za fond Akcije za borbu protiv raka dojke, a zatim usmerava na donacije.
Komentari (0)