10 razloga zašto je plivanje najbolji izbor baš za svakoga

05/08/2017 | 14:00

Iskoristite svaku priliku da zaplivate u moru, reci, na jezeru ili bazenu, jer plivanje…

1. Pomaže kod mršavljenja

U sat vremena plivanja možete sagoreti 500 kalorija. Dok plivate aktivirate svaki deo tela, kao i mišiće, a da se telo pritom ne napreže. Zbog toga je kod plivanja gotovo nemoguće povrediti se.

2. Simultano jača telo i kardio sposobnosti

U plivanju nema nikakvog pritiska na zglobove, ali zato su rezultati snažni. Plivanje se smatra aerobikom, ali vežbanje u vodi takođe pruža umereni otpor što rezultira jačanjem snage tela. Jaki mišići ključni su za zdravo telo, pogotovo kako starite, i dug život. Trening u kojem je potreban otpor takođe poboljšava ravnotežu, san i zdravlje kostiju.

3. Pomaže da pluća ostanu zdrava

Plivanjem se povećava kapacitet pluća što znači da će telo bolje sprovoditi kiseonik, pa nećete tako lako ostajati bez vazduha niti ćete se zadihati. Jaka pluća takođe mogu pomoći u sprečavanju nekih bolesti. Istraživanje je pokazalo da ljudi s manjim kapacitetom pluća češće obolevaju od kardiovaskularnih bolesti.

4. Odličan je aerobik

Početi da se bavite plivanjem nikada nije prerano (što se godina tiče), a i starije osobe koje pate od artritisa, mišićno-koštanih ili ograničenja zbog kilaže mogu samo osetiti blagodeti nakon plivanja, jer ono, kako smo već spomenuli, ne radi nikakav pritisak na zglobove. Dakle, plivati može svako bez obzira na telesnu težinu, godine ili fizičke sposobnosti.

5. Ublažava simptome astme

Voda je gušća od vazduha zbog čega dok plivamo pluća moraju da rade jače kako bi krv imala dovoljno kiseonika. To je dobar ‘fitnes’ za pluća, koji pomaže i u ublažavanju simptoma astme.

6. Podmlađuje

Plivanje možda ne briše bore, ali dokazano je da smanjuje rizik od smrti za čak 50 posto.

Istraživanje koja je trajalo 32. godine i u kojoj je učestvovalo 40.000 ispitanika starih između 20 i 90 godina dokazalo je da kod ljudi koji plivaju postoji najmanja stopa smrtnosti, čak za 50 posto manja nego kod ljudi koji trče, hodaju i onih koji uopšte ne vežbaju.

7. Umanjuje rizik od dijabetesa

Redovnim vežbanjem smanjuje se nivo šećera u krvi. Aerobne vežbe i trening otpora, svaki zasebno ili u kombinaciji, poboljšavaju kontrolu šećera u krvi kod pacijenata s dijabetesom tip 2, pokazalo je istraživanje.

8. Dobro je i za trudnice

Vežbanje tokom trudnoće nije dobro samo za majku, nego i za dete, a plivanje je jedan od najboljih izbora, jer se telo ne napreže, ne pregreva, a plivanje s licem prema dole osigurava optimalan protok krvi u matericu.

9. Deluje umirujuće

Voda je simbol obnavljanja i bistrine, a istraživanja su pokazala da vreme provedeno blizu vode ima sličan učinak na mozak kao i meditacija. Voda nam omogućava predah od konstantnog stimulisanja mozga informacijama. Dakle, plivanje vam istovremeno pruža odličnu vežbu za čitavo telo, kao i meditaciju – može li bolje?

10. Povezuje vas s prirodom

Kada plivamo u moru, reci, jezeru bliže smo prirodi, a vreme provedeno u prirodi doprinosi mentalnom i fizičkom zdravlju pomažući u održavanju zdrave telesne težine, umanjujući stres i poboljšavajući raspoloženje.

story.rszadovoljna.dnevnik.hrguliver/thinkstock

Još iz rubrike