Boris Obreški: Stalna putovanja su sastavni deo mog posla
Poznati beogradski frizer i edukator za bojenje kose otkriva da je nedavno postao „Creative color director Keune Adriatic region“ i globalni „Keune“ edukator
Prvo smo navikli da sportisti imaju transfere iz kluba u klub, potom TV lica s jedne na drugu televiziju, a Boris Obreški nam pokazuje da to može da se desi i frizerima. Iz cenjene italijanske kompanije koja proizvodi preparate za kosu, prešao je u širom planete poznati „Keune“. S opravdanim ponosom nam je pričao da je sve počelo pozivom gospodina Firsta Matevža, komercijalnog direktora „Keune Adriatic“. Sledeći korak bilo je slanje materijala, koji je predstavljao kako samog Borisa, tako i njegov rad, a ljude iz kompanije je posebno zaintrigiralo to što, osim engleskog i italijanskog, govori španski jezik i poznaje Južnu Ameriku. Ubrzo su Matevž i Boris zajedno otišli u Amsterdam, u sedište kompanije koja postoji već 101 godinu.
– Imali smo sastanak sa fantastičnim Džordžom Keneom, koji je naslednik osnivača brenda. Budući da ima 93 godine, posao sve više vodi njegov sin, ali on i dalje svakog dana dolazi u kancelariju i upućen je u sva poslovna dešavanja – priča Boris. Epilog sastanaka i dogovora je da će ubuduće Boris biti „Creative color director Keune Adriatic region“ i globalni „Keune“ edukator. Kada smo ga pitali kako se kod njega rodila ljubav prema Južnoj Americi koja je, očigledno, odigrala veliku ulogu, ispričao nam je:
– To je specifičan deo sveta, pozitivan, gostoljubiv, ljudi su drugačiji od nas Evropljana, koji umemo da budemo hladniji. Kad odete čak i u nama najmanje poznate zemlje, kao što su Honduras, Nikaragva ili Ekvador, za koje ste mislili da nikada u njih nećete kročiti, naiđete na iskrenu dobrodošlicu. Tamošnji frizeri ne samo da vam zahvale što ste došli kod njih već se, budući da su vrlo religiozni, zahvale Bogu što vas je poslao da ih naučite da bolje rade i zarade. Fasciniralo me je to što se više od sto kolega, koji su bili prisutni na edukaciji koju sam držao, na kraju pomolilo za mene. Već dugo sam jednom godišnje u tom delu sveta, a poslednja edukacija bila je u Hondurasu, pre nešto više od pola godine. Prethodna je bila u oktobru 2022, u Meksiko Sitiju. Ostala mi je želja da odem i u Argentinu i Peru, ali nova firma će doneti i nove saradnje.
Budući da Boris Obreški godinama obilazi kontinente, zanimalo nas je kolika je razlika u kvalitetu kose i pažnji koja joj se posvećuje.
– Razlike su velike, ne samo u kvalitetu, već i u načinu razmišljanja i poimanju šta kome stoji. Zbog toga vam treba mnogo znanja i truda da se prilagodite svakom tržištu. U Aziji se najozbiljnije prilazi nezi kose. Izuzetan je napredak njihovih kozmetičkih kuća, koje su poslednjih godina među najprepoznatljivijim u svetu. Akcenat se stavlja na „pure“ fazon, a izbacuje se sve što se danas smatra štetnim sastojcima. Posle azijskog, veoma je bitno arapsko tržište. Tamo je nega kose na izuzetno visokom nivou. Žene se farbaju na najprirodniji mogući način, a kvalitet kose se održava najboljim tretmanima i najluksuznijim preparatima.
Nismo propustili priliku da saznamo koju boju kose ove sezone treba da nose žene koje žele da budu u trendu.
– Odavno smo naučili da se trendovi vrte ukrug. „Pantone Color Institute“ najavljuje koje će boje biti u trendu sledeće godine, što predstavlja svojevrstan vodič za dizajnere. Za ovu godinu predviđena je boja korala, bakarni tonovi, nijanse lišća koje se suši. Tokom zime koža postaje svetlija, pa treba dodati živahnost, a leti možemo da idemo i na hladnije tonove, čak pastelne, poput lavande, što je odstupanje od uobičajenog, ali ne preterano.
U poslednje vreme, na portalima smo bezbroj puta naišli na naslov „Ove boje kose ili šminke vas čine mlađim“. Da li bojenjem kose zaista možemo da se vizuelno podmladimo, pitali smo Borisa, koji je svoju poziciju u branši izgradio upravo kao kolorista.
– Svetliji tonovi daju mlađi izgled, ali ne plav. Ako imate sede vlasi i želite da se ofarbate u plavo, onda to treba da bude prirodna nijansa ili tamnoplava. Hladniji tonovi stvaraju utisak umorne kože, a podočnjaci postaju vidljiviji. Nijedna izrazita plavuša ne deluje mlađe. Svežinu donose i međutonovi, kao i nijansirana kosa, ali bez preterivanja. Predlažem tonove meda, boje lešnika, zemljane nijanse.
Na opasku da čovek, čitajući tekstove o aktuelnim frizurama, stekne utisak da je „bob“ bez konkurencije, Boris odgovara:
– Bob je uvek interesantan jer svakome drugačije stoji, a imate i različitu dužinu frizure, do ramena, ispod ili iznad ramena, pa uz njega šiške... Kad se dobar kolorista poigra bojom kose, pa na tom bobu napravi na primer jednu od „pedeset nijansi bakarne“, onda zaista imate bezbroj verzija frizure koja nosi isto ime.
Autor: B. T.
Komentari (0)