Story Café

Žarko i Lazar Sakan: Decu odgajamo po obrascu naših roditelja

Autor: | 16/11/2017

Žarko i Lazar Sakan: Decu odgajamo po obrascu naših roditelja

Vlasnici agencije “New Moment” Žarko i Lazar Sakan već godinama idu putem uspeha koji je utabao njihov otac, a u slobodno vreme vole da se bave jogom i borilačkim veštinama dok svoje mališane najradije poveravaju na čuvanje baki koja je psiholog

Skoro da ne prođe mesec, a da ne stigne informacija kako je agencija “New Moment” osvojila neko priznanje za kreativnost. Iako svako od njih predstavlja još jedan dokaz njihove uspešnosti, braća Žarko i Lazar Sakan (32), koji vode ovu firmu, pamtiće 2017. po pet “lavova” osvojenih u Kanu.

– Kanski festival je najvažnije takmičenje u našem poslu, a dovoljno je da vam kažem da za nagrade konkuriše više od 40.000 radova, pa da vam bude jasno koliko je velika konkurencija. Osvojiti tog “lava” isto je kao dobiti Oskara ili olimpijsku medalju, a mi ih imamo pet. Svesni smo da je u njima 35 godina rada naše agencije, mnogo grešaka, ideja, emocija – počinje priču Žarko, a Lazar nastavlja:

– Emotivno smo vezani za taj festival, jer je naš otac Dragan na njemu učestvovao više od tri decenije. Saki je tamo bio priznat, imao je svoj počasni sto na Kroazeti... Bio sam tinejdžer kada sam prvi put bio u Kanu.

Upućeni u marketing znaju da je Žarkov i Lazarov otac bio jedan od tvoraca advertajzinga u Srbiji i da je osnovao agenciju koju su, posle njegove smrti, počela da vode njih dvojica. Ispostavilo se vrlo uspešno, a kad ih pitate da li su uloge precizno podelili, Lazar će vam reći da je Žarko, koji je duže u poslu, više zadužen za biznis, a on je usmereniji na kreativni deo priče, tim pre što “New Moment” u svom sastavu ima i galeriju.

– Velika je prednost što smo dvojica, jer uvek možemo da se konsultujemo i računamo na iskreno mišljenje. Dve glave uvek dođu do boljeg rešenja nego jedna. Vrlo je bitno i ogromno poverenje koje imamo jedan u drugog – kaže Žarko, a Lazar, uz osmeh zbog kog su svojevremeno mnoge Beograđanke ostajale bez reči, ističe da u agenciji vlada familijarna atmosfera, ali da se i mnogo radi. Priču o poslu zaključuju rečenicom:

– Mi volimo da kažemo da ovde kuca srce, a ne sat.

Za razliku od Žarka, o čijem privatnom životu ni “Gugl” ne zna ništa, Lazar je svojevremeno na stranicama magazina bio podjednako rado viđen kao i na zanimljivim gradskim dešavanjima.

– Bio je to period u kome sam uživao, ali sve u svoje vreme. Još kao dete, radio sam razne kampanje, tako da sam rano postao poznat. Kasnije se sve to nastavilo, ali u jednom trenutku te stvari prestanu da vam pričinjavaju onoliko zadovoljstvo koliko su ranije. Više je posla, pa nema vremena za izlaske.

Kada znate da su rasli uz dva psihologa, odmah pomislite da su vaspitavani “po pravilima”, a Žarko to potvrđuje, naglašavajući da je majka dečji psiholog:

– Vodilo se računa kako se razvijamo, s kim se družimo, ali ne uz pritisak. Od osamneste godine živim sam, Lazar se takođe rano osamostalio. Dobro je što su nas roditelji pustili da se već tada sami snalazimo. Voleo bih da njihov obrazac vaspitanja prenesem na svoju decu, a kad to kažem i te kako sam svestan koliko je angažovanja za to potrebno.

Posle Lazarove konstatacije da se deca koja su u ranom detinjstvu osetila mnogo ljubavi brže osamostale, Žarko nam je otkrio kako vaspitava šestogodišnjeg sina Vukana i trogodišnju ćerku Saru:

– Veoma je važno decu naučiti da ništa nije zagarantovano i unapred dato, ali i da se isključivo radom bore za sebe, za to što vole i za razvoj svoje ličnosti. To učenje mora da se odvija bez nametanja bilo čega. Vukan i Sara ne jure s jedne aktivnosti na drugu, već žive kao prava deca. Igraju se, vreme provode s vršnjacima, koji dolaze iz različitih porodica. Ne dopada mi se ni sama pomisao na elitizam u vaspitanju. Važno je da deca imaju lepo, normalno detinjstvo. Naša majka ne samo da čuva njih dvoje i Lazarovu ćerku, koja ima skoro dve godine, već se ozbiljno bavi njihovim razvojem.

Lazar se dugo bavi borilačkim veštinama, a Žarko jogom, koju je zavoleo pre deset godina. Iz toga se rodila i ljubav prema Indiji, u koju odlazi svake godine.

– U Indiju idem što zbog joge, što zbog toga što mislim da je to zemlja ogromne kulture, velike energije i veselih ljudi. Danas čak imamo klijente iz Indije. Prilikom susreta s biznismenima koji vode zaista velike kompanije, shvatio sam da svi veruju u karmu u poslu i geslo: “Ako dobro činiš, dobro će ti se vratiti.” Zato nastoje da budu što bolji prema zaposlenima, klijentima, potrošačima… To mi je delovalo kao neverovatan koncept za biznis, jer je kod nas zastupljena ideja da nekome treba da se smrkne da bi tebi svanulo. Kod njih to stvarno funkcioniše, a oni su ekonomija koja se najbrže razvija u svetu. Naš otac je sličnu filozofiju uneo u ovu firmu, a mi se trudimo da je održimo.